מרן הראב"ד ירושלים שליט"א זאגט זיך אפ פון די עדה החרדית

היימיש, לאקאל, און איבער דער וועלט
רעאגיר
באניצער אוואטאר
שעפטל
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 3446
זיך רעגיסטרירט: דינסטאג יולי 17, 2012 1:45 pm
געפינט זיך: אוי, בעסער פרעג נישט
האט שוין געלייקט: 2751 מאל
האט שוין באקומען לייקס: 2860 מאל

מרן הראב"ד ירושלים שליט"א זאגט זיך אפ פון די עדה החרדית

שליחה דורך שעפטל »

רעידת האדמה שפקדה את העדה החרדית, עם הודעתו של ראב"ד העדה החרדית הגר"מ שטרנבוך, על התפטרותו, בעקבות השתתפות הגאב"ד הגרי"ט ווייס בעצרת המחאה , נגד החפירות במתחם גולובנציץ, ממשיכה להפיק רעידות משנה.

הבוקר, קיבלו עשרות אנשים, שהיו אמורים להתדיין , בפני מושב הבד"ץ המתקיים אחר הצהריים, הודעה כי הדיונים בטלים וכי יקבע להם מועד אחר לישיבת הבד"ץ.

הסיבה: ראש ההרכב של יום חמישי, הוא הגר"מ שטרנבוך, יחד עם חברי הבד"ץ הגר"נ פרנקל והגרי"מ יורוביץ. הרבנים פרנקל ויורוביץ הודיעו, כי אם ראש ההרכב איננו, הרי שאין טעם שהם יגיעו בגפם, שכן כידוע, חייבים הרכב של שלשה דיינים בכל דיון, ולא נמצא הדיין שיאות להכנס לנעליו של הראב"ד ביום סוער כזה.

מיד כשנודע כי הגר"מ שטרנבוך, עומד לעזוב את העדה החרדית ולהתפטר ממשרתו כראב"ד, הבינו בהנהלת העדה החרדית לאיזה מצוקה ותסבוכת קשה הם נקלעו כעת.

אמש הגיע האדמו"ר מדושינסקיא אל ביתו הראב"ד שליט"א והפציר בו, כי ימשוך את התפטרותו ולא יעזוב את הבד"ץ. האדמו"ר הדגיש, כי מתינותו של הראב"ד הלא מן המפורסמות היא ונוכחותו חיונית כעת במיוחד, שכן ישנו חשש כבד לגורלה של העדה עם נטישתו, שעלולה ליצור אנדרלמוסיה רבה.

גם חברי הבד"צ הגר"נ פרנקל והגרי"מ יורוביץ, שטחו את בקשתם בפני הראב"ד, תוך שהם מקלסים את רום מעלתו ואת כח השפעתו הרבה. לדברי גורמים בעדה החרדית, הם הוסיפו, כי במידה ויתפטר, הם אינם רואים כיצד יוכלו להמשיך את דרכם בעדה החרדית.

בנוסף, משלחות רבות מכל חוגי הקהילות בעדה החרדית פקדו החל מהבוקר את מעונו של הראב"ד שליט"א בבקשה שלא יישם את איומו ולא יניח לסיקריקים למשול בעדה החרדית ולהשפיע עליה, צעד שעלול לגרום לחורבנה.

למרות כל הלחצים הכבדים שהופעלו על הראב"ד, הוא נותר איתן בדעתו ואינו מוכן לסגת מההתפטרות.
מיט דעם האט זיך געענדיגט נאך א תגובה'לע פון שעפטל'ן, א "לייק" איז א שטופ אויף פראנויס פאר נאכיינס...

דער אשכול פארמאגט 303 תגובות

איר דארפט זיין א רעגיסטרירטער מעמבער און איינגעשריבן צו זען די תגובות.


רעגיסטרירן איינשרייבן
 
רעאגיר