12 מיליאן דאלער'דיגע צוזאמקום איבער די בחירות

היימיש, לאקאל, און איבער דער וועלט
רעאגיר
איש את רעהו
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2184
זיך רעגיסטרירט: פרייטאג נאוועמבער 28, 2014 9:21 am
האט שוין געלייקט: 134 מאל
האט שוין באקומען לייקס: 455 מאל

12 מיליאן דאלער'דיגע צוזאמקום איבער די בחירות

שליחה דורך איש את רעהו »

שטייענדיג בעפאר די וואלן אין א"י ווי שווערע טויזענטער בני תורה וועלן ווידער באיקאטירן די וואלן כהוראת התורה
וועט אין חו"ל אין די זעלבע צייט פארקומען א זעלטענע מעמד חיזוק און סימפאטישער אסיפה צו שטיצן די באיקאטירער פינעם שלטון הציוני מיט '12 מיליאן דאלער'

השנה החליטו בסאטמר להעלות הילוך. בחסידות, שמרכזה בניו יורק, הבינו שהבחירות הללו הן שעת כושר כדי להרחיב את גבולות החרדים האנטי־ציונים והם ישתמשו בנשק הקל של מנהיגי החסידות: הכסף. חסידות סאטמר, על שני פלגיה, היא הגדולה בעולם ואף העשירה. האדמו"ר רבי יואליש מסאטמר, מי ששם אותה על מסלול ההתנגדות הישיר למדינת ישראל, שלח את חסידיו להקים עסקים ולצבור הון.
ביום הבוחר השנה הם עורכים כנס ענק בניו יורק, שבו יאספו כסף עבור ראשי הישיבות המשתתפים בו. לכנס הם הזמינו את ראשי הישיבות ואת רבני "הפלג הירושלמי", שהנהיגו בעבר את "דגל התורה" – ובשנים האחרונות נדחקו הצידה. בבחירות הקודמות הם לא הצביעו לכנסת, ובסאטמר נחושים לוודא שגם הפעם, חרף חסרונו של המנהיג הרב אוירבך, אנשי "הפלג הירושלמי" לא ישתתפו בבחירות בישראל. בכנס, הם מבטיחים, יגויסו לא פחות מארבעים מיליון ש"ח, ואלה יחולקו בין משתתפיו – אלו שישהו בתאריכי הכנס, הנופלים על יום הבחירות, בניו יורק הרחוקה. גורם בחסידות אומר במפורש: "זו התשובה שלנו לבחירות בישראל, הם לא משתתפים בבחירות ומתנתקים מתקציבים, המטרה שלנו היא לעזור להם".

דער אשכול פארמאגט 159 תגובות

איר דארפט זיין א רעגיסטרירטער מעמבער און איינגעשריבן צו זען די תגובות.


רעגיסטרירן איינשרייבן
 
רעאגיר