בענין הגזירה הנוראה

ווערטלעך, הומאר, און סתם קאפ פארדרייענישן
רעאגיר
באניצער אוואטאר
ונבנתה העיר
שריפטשטעלער
שריפטשטעלער
הודעות: 3786
זיך רעגיסטרירט: מיטוואך יולי 25, 2012 5:41 am
האט שוין געלייקט: 7127 מאל
האט שוין באקומען לייקס: 8115 מאל

בענין הגזירה הנוראה

שליחה דורך ונבנתה העיר »

ב"ה

עש"ק לסדר כי תצא למלחמה שנת ת'כלה ש'נה ע'ם ט'רפותיה לפ"'ק פה עירנו ברוקלין יע"א

אמע"כ יד"נ ואחר דרישת שלומו הטוב, לא עת התעלס באהבים, בטוחני שחג המצות כבר חג בדיצות, אבל על של עתה באתי, בענין הנוגע רח"ל לעיקרי היהדות ה"י פה באמעריקא היל"ת.

הנה לאחרונה נפרצה במחנינו, כרם בית ה', מכשיר חדש הנקראת פרידזשעדעי"ר (הנקרא בלשונם frigidaire או refrigerator), גם לרבות שמתפרסם בפרסומת בריש כל חוצות, ואין פוצה פה ומצפצף.

והנה נתברר לי בבירור מפי חכמיהם ופראפעסאר"ן למיניהם שהמכשיר הזה מבוסס ומיוסד על גא"ז שאת שמעו לא נשמע במחנינו זה אלפי שנים, וגם נתברר לי מפי עדים נאמנים שגם רביה"ק זיעוכי"א לא ידע, לא ראה ולא שמע מענין הגא"ז הזה כלל.

ובפירוש אומרים בכל הדאקומענט"ן שלהם (הנקרא בלשונם documents) שכל מערכת הפרידזשידעי"ר לא היתה פועלת כלל וכלל מבלי הגא"ז הזה הטמונה לפני ולפנים, הגם שאינו נראה כלל וכלל, ואנשים תמימי לב אינם יודעין לחשוש כלל בענין הגא"ז הזה (הנקרא בלשונם refrigerant).

וכל הפראפעסאר"ן שלהם מודים בפה מלא שבימים הקדמונים לא היתה הענין הזה נראה בין בני אדם בכלל, ואפי' הגרועים שבאומות לא ידעו בזה. ורק לאחרונה התחכמו עם הסייענ"ס הארורה לחדש בענינים האלו ר"ל.

ובר מן דין הלא הוא נגד תורתינו הקדושה המסורה לנו מדור דור, ככתוב אך יום או יומיים יעמוד. שכל תכלית הכלי הזה הוא לשמר דברי אוכל שלא יתקלקלו אחרי יום ושתים כמו שהי' מאז ומקדם. ומקום מיוחד ייחדו בה שקראו לזה פריזע"ר, שבו אפשר להכניס דברי מאכל לימים ושנים, הגם שאין אומרים זאת בפירוש, מ"מ מתוך דבריהם ניכרת כוונתם המפעפעת כארסו של נחש.

ומזה נתדרדרו מדחי אל דחי שהמציאו הענין הנקראת מייראוועי"וו רעד"י (ובלשונם microwave ready), שכל כולו בנוי ומיוסד על מהלך הפריזע"ר, ולא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב ימ"ש. וידוע מה שאמר ר' חעזקל אל רבינו בצחות חכמתו: איך דארף נישט זייער 'פריש' און איך דארף נישט זייער 'פרישידעיר', ונהנה רבינו מאוד.

והנני יוצא בחפזון לכבוד השבת, ובפרט שהשאוע"ר כבר מתקרר. ויה"ר שלא ירעו ולא ישחיתו בכל הר קדשי, ולא ינוח גורל הרשע על שבט הצדיקים.

הכ"ד יום י"ג אלול, יום אשר רביה"ק הי' נושם בו במשך כל ימי חייו,

הק' ונבנתה העיר
פה הקאמפיוטער שלי שית-אפדעיט במהרה

הגזירה הנוראה.jpg
מ'דארף צוריק אראפברענגען דעם רבי'ן

אמר ונבנתה: אל עבר החלון נשקפתי ונתתי אל לבי כי שבת האדם ממנו, חומר וגשם – ורוח אין, בחנתיו, והנה הוא תולדת מקריו – כאשר ילך המקרה כך יתעצב לבו ודמותו, לרגעים אבחננו, כאשר יאמר החכם כי אין הוויית רגע מול רגע נוצרת כי אם בהתחדש מקריו, ואל מי יקר המקרה?

דער אשכול פארמאגט 15 תגובות

איר דארפט זיין א רעגיסטרירטער מעמבער און איינגעשריבן צו זען די תגובות.


רעגיסטרירן איינשרייבן
 
רעאגיר