א נייע פרשה רודערט אויף אנטווערפען - רציחת הק׳ משה יצחק נאה

היימיש, לאקאל, און איבער דער וועלט
רעאגיר
מיילעך
מאנשי שלומינו
מאנשי שלומינו
הודעות: 84
זיך רעגיסטרירט: מיטוואך יאנואר 02, 2013 7:18 am
האט שוין באקומען לייקס: 8 מאל

א נייע פרשה רודערט אויף אנטווערפען - רציחת הק׳ משה יצחק נאה

שליחה דורך מיילעך »

דא האט איר אן איבעזעצונג פון א פלעמישן צייטונג:

משה אריה פרידמן דורש פתיחה מחדש של חקירת הרצח של הק׳ משה יצחק נאה


בימים האחרונים הרב משה אריה פרידמן לא ישב בשקט. בין היתר הוא הלך להגיש ארבע תלונות בבית משפט הגבוה באנטוורפן אצל השופט החוקר מר. מישל יורדנס. הוא מצהיר, שהכל הוא יכול להוכיח עם עדים נאמנים ועם מסמכים שחור על לבן. אנחנו נתמקד רק על אחת מהתלונות: והוא החקירה שנקטע בפתאומיות אודות הרצח של הגבאי משה יצחק נאה ב18 נובמבר 2004. הוא היה חבר רבת השנים של משפחת פרידמן. ומכאן. חוץ מזה הוא רואה כמה קשרים בין המקרה הזה למקרים האחרים. וזה עושה שיחה עם היהודי החסידי מעניין מדי.

חוץ מהבעיות לילדיו להתקבל רשום בבית ספר שהם בחרו, יש עוד שלוש תלונות: אחד אודות תיק הרצח של הגבאי משה יצחק נאה, השני אודות הונאת קצבת ילדים וביטוח לאומי מהממשלה של הקהילה היהודית באנטוורפן, והשלישי אודות תפקידו של מנכ״ל משרד המשפטים בכל אלו, אבל העיקר הוא תיק בית הספר. היות ובתלונה מואשם אחד מפרקליטות המדינה ככל הנראה התלונה יטופל בבית המשפט הגבוה ביותר בבלגיה. גם שם במקרה הזה ימונה אחד מהשופטים לשופט חוקר לחקור את העניינים.


עבודה פנימית


על אף, על פי פרידמן, ארבעת התיקים מקושרים אחד לשני היות שמאחורי הקלעים בכולם אותם גורמים משחקים, נתרכז
היום רק התלונה השנית: נגד הרוצח, ושותפיו לרצח ואלמונים שהיו מעורבים בההתקפה והרצח על משה יצחק נאה שהתרחש ב18 נובמבר 2004 בערך בשעה 2:30 בשעות הבוקר המוקדמות מאוד. במשך שנים הוא היה חבר של משפחת הפרידמנים. אנחנו אכן נזכרים שפתאום לא הגיעו עוד שום חדשות אודות החקירה.

משה פרידמן: ״הרצח בוצעה ברחוב ציבורי לפני פתח הבית של הקורבן ברחוב ׳לאנגע קיויעט׳ כאשר הוא הלך הביתה מבית הכנסת. כבר מההתחלה, נעשו כל מאמצים דרך דוברי המשטרה והפרקליטות לתאר את הרצח כפיגוע גזעני על ידי טרוריסטים מוסלמים. אנחנו גרנו ועבדנו אז עדיין בווינה, אבל כבר דקות אחדות אחרי היריה לא רק שהייתי כבר מודע על גורלו של ידידנו, אלא גם על הרקע לתקיפה. מיד הודעתי דרך מקורות נאמנים באוסטריה ובלגיה כי בשום מקרה לא מדובר פה במתקפה גזענית או פיגוע טרור, אלא מדובר בעבודה פנימית מבין היתר מאפיה יהודית חרדית.

מתרגמים בזדון לא נכון

פרידמן משוכנע שהמידע שלו כבר בהתחלה שיחק תפקיד מרכזי בהשתנות האסטרטגיה של החקירה המשפטית. המשטרה הפדרלית אכן הגיעו למסקנה שמדובר פה במזימתו של הפשע המאורגן, בעיקר המאפיא שהיו להם להלבין הון ממחלקת היהלומים והסמים. מהבית ומבחוץ שמו אותם תחת לחץ כדי בדחיפות להתערב. כך סילפו במודע ובמזיד כמה חקירות ותשאולים של רבנים על ידי המשטרה, דרך המתרגם היהודי״.

״המשטרה כבר היתה בעקבי הרוצח לתפוס אותו, בו בעת שהמאפיא החרדית (היהודית)ניצלו את כוחם והשפעתם אצל משרד המשפטים - ובעיקר אצל פרקליטות המדינה - בכדי להפסיק את החקירה ולפטר אותו עם התירוץ שאין ראיות מספיק״ אומר פרידמן עוד. ״תוך ימים ספורים הייתה העיסקה הפלילית גמור בין גורמים מהמאפיא החרדית ובין פרקליט המדינה. זה הוביל להפסקת כל מעשה חקירה בעניין הרצח והפסקת כל הודעה בעניין הזה להעיתונות״.


שלוש דרישות


התוצאה מכל זה הייתה, עדיין על פי פרידמן, שהרוצח האכזרי, המשלחים והשותפים לרצח נותרו ללא פגע. כל האירגון יכולים בביטחה להמשיך בפעולתם. ״עד היום הם מוגנים בשקט על ידי משרד המשפטים. הרוצח ושותפיו מסתובבים חופשי ברחובות עירנו וארצינו. התוצאה הוא שעד היום המשפחה של הקורבן חיים בפחד ומוגבלים ביכולות שלהם לעשות משהו בעניין בכדי להגיע לצדק בעניין הזה״.

פרידמן דורש שלושה דברים:

1) שהחקירה בבית ובחוץ ייפתח מחדש בדחיפות
2) שייפתח חקירה אחרי חקירה אחרי הרוצח ושותפיו וכל הפעולות של אירגון הפשע, וכל המעורבים להעמידם לדין, כך שהצדק ניתן לעשות על ידי לדון אותם ושיקבלו את העונש הראוי.

3) שייפתח חקירה על השחיתות וקשירת הקשר של אנשים מסוימים בפרקליטות המדינה ובמשרד המשפטים, כדי כל המעורבים להעמידם לדין.
בייגעלייגטע פיילס
image.jpg
image.jpg (72.65 KiB) געזען געווארן 5077 מאל

דער אשכול פארמאגט 50 תגובות

איר דארפט זיין א רעגיסטרירטער מעמבער און איינגעשריבן צו זען די תגובות.


רעגיסטרירן איינשרייבן
 
רעאגיר